Ücretli öğretmen oldum :)

Kpss denilen illetten 78küsür puan aldım ve atanamadım bunu biliyorsunuz. Bende dedim elin lise mezunları, 2 yıllık mezunları, işletme, iktisad, arıcılık, muhasebe vs vs mezunları gidip ücretli öğretmenlik yapacağına ben gidip ücretli öğretmen olayım. Yanlış anlaşılmasın “elin lise mezunları, 2 yıllık mezunları, işletme, iktisad, arıcılık, muhasebe vs vs” derken kimseyi rencide etmek yada aşağılamak değil amacım ancak sitemim sisteme! Sen gidip Eğitim Fakültesi mezununu ücretli öğretmen yapmayıp torpille başka kişileri yaparsan ben gibi adamlarıda dellendirirsin! Anlamışsınızdır umarım.Okulum

Evet efendim dediğim gibi ücretli öğretmen oldum, daha doğrusu 17sinde olacağım. 17 Eylül 2007 iş başı :) Okulumun adı Bursa Arif Nihat Asya İlköğretim Okulu. Google maps’den bir görüntüsü yandadır. :)

Geçen gün bir gittim baktım okuluma, maşallahı var baya güzel. Ne kısmettir bilmem ben orta okulda okurken, okuduğum okulun müdürü olan Ekrem AY öğretmenim şimdide benim ücretli öğretmenlik sürecim içinde müdürüm oalcak :)

Kısmet olursa 3. sınıf öğretmeni olacağım, 4. sınıf öğretmeni olma ihtimalide var. Bunu yarın öbür gün tamamen öğrenirim :)

Ve gelelim asıl konuya : PARA PARA PARA… Ücretli oldum ve zengin olacağım, belki sakıp sabancıya bile rakip olurum :) Çünkü saat başı tamıtamına 5 YTL kazanacağım evet yanlış duymadınız saatim 5 YTL :) yani 3. sınıflara girdiğimi düşünürsek günde 6 saatten haftada 30 saat derse girerim ve ayda 600-700 arası bir maaş alırım. Bunun yanında her gün sigortamında yarısı yatacak. Yani değmeyin keyfime!!! Anladınız siz benim ne demek istediğimi ;)

Benim derdim ne para nede sigorta; ancak şunu söylemeden geçemeyeceğim bugün okudum sayın milli eğitim bakanımız 25.000 öğretmen açığı var millet uyduruyor 150.000 açık filan yok demiş! Evet siz sağdan soldan bulduğunuz adamları ücretli öğretmen yaparsanız fazlalık bile olur. Siz insanları kandırmaya devam edin… Onca Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hocası atıyorsunuz ve hala açık var diyorsunuz, her din hocasını Müdür veya Müdür Yardımcısı yaparsanız daha çook din hocası açığı olur! Lütfen biraz elinizi vicdanınıza koyun ve doğru şeyler yapın ama sadece kendi cemaatiniz için değil bütün insanlar için…

52 Yorum Yapılmış (Bir Yorumda Sen Yaz)

  1. öğretmenim ben cihan coooook güzel bir site sizi coooook özledim …

    1. cihan on Ocak 8th, 2008 at 22:59
  2. Tebrikler çok dobra dobra bir yazı, ben İngiltere´de okudum üniversiteyi hem ingilizce hemde bilgisayar, öğrendiklerimi burdaki çocuklara öğreterek ülkemin gelişmesi için biraz katkıda bulunayım dedim. Para için değil neymiş efendim belgelerimi anlayamıyorlarmış. Çok komik…

    2. Gulsen on Ağustos 25th, 2008 at 18:32
  3. Dostum eline sağlık … Güzel yazmışsın. Bizde de aynı dert var. İzmirde köyün birinde bizde ücretli öğretmenlik yapıyoruz. Daha doğrusu ücretli kölelik. Sigortanız bile doğru düzgün yatmıyor. Buna dur diyecek birisi de çıkmıyor.

    3. Birol on Eylül 2nd, 2008 at 22:09
  4. ücretli öğretmenlik yapanlar salaktır aptaldır geri zekalıdır. Normal öğretmen gibi derse girip asgari ücretin altında bir para almak enayiliktir.

    4. kenan on Eylül 2nd, 2008 at 22:50
  5. ücretli öğretmenlik, kısa tabirle ücretliliğe aday biri olarak yazınızı çok beğendim!.umarım bir gün hepimiz hakettiğimiz yerlere ulaşırız!

    5. erinç on Eylül 3rd, 2008 at 14:48
  6. çok dogru konuşmuşsunuz hocam.dediğiniz gibi önüne gelen herkese vekillik veriyolar bizim gibi yıllarca çalışanlarda kadroya geçmek için neyseee

    6. kübra on Eylül 4th, 2008 at 19:15
  7. Helal sana kardeşim bende geçen yıl ücretli çalıştım 1.sınıf 16 öğrencim vardı hepsini okumaya geçirdim ama tamamen sömürldüğümü farkettim millieğitimde kiler işinin bittiğine bakıyor moda tasarımcısı iktisat mezun falan aldıklarını görünce yapmadım helal olsun devlette bizi sömürüyor sigorta yarım saat başı beş tatillerde diğerlerin var sana yok………… Daaha bunun gibi

    7. engin yozgattan on Eylül 12th, 2008 at 05:23
  8. Bizim halkımız böyle oldukça …..sen nasıl oğlunu bir moda tasarımcısına işletemeciya geleceği olan çoçuklarını teslim ediyosun ne mantıktır bu sivil toplum örgütlerinin halkı bilinçlendirmesini istiyorum hele de köylerde yaşayan vatandaşlarımızı bu yazdıklarım devlete değil başındakilere sitemdir
    devlet adil olduğu sürece güçlüdür.

    8. engin yozgattan on Eylül 12th, 2008 at 05:29
  9. hayat bu ülkede gerçekten güzel ve son derece adil…bende resim bölümünde lisansı bitirdim formasyonum olmadığı için ücretliye başvurdum olmadı.. ama anlayabiliyorum herhalde fakültede derece yaptığım için almadılar…bende gittim yüksek lisans yaptım…aleste bu sene yeterli puan alamadığım için boş kalmayayım diye iki sene sonra çift diplomayla yeniden başvurdum…yine almadılar…bende dedimki belki doktorayı kazanırda bitirirsem olabilir…şimdi doktora için hazırlanıyorum…inanıyorum diplomalarım güçlerini brleştirirse bu sefer olacak:))güleriz ağlanacak halimize…doktora adayı olduğumamı sevineyim… doktora adayı olup ücretli öğretmenlik için bile yeterli görülmediğimemi…

    9. herşey güzel olacak.... on Eylül 16th, 2008 at 22:21
  10. ne oalcak bu öğretmenlerin hali ücretli öğretmnlikle nereye kadar

    10. ali kara on Eylül 17th, 2008 at 04:07
  11. AMAN DİYEYİM AMAAAAAN ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİK YAPMAYA DEVAM EDİN BÖYLE YAPARSANIZ NE HAKKINIZ OLUR NEDE ATANABİLİRİZ BEN 4 YIL YAPTIM KİMSEYİ BİRLEŞTİRİP SESİMİZİ DUYURAMADIK ARTIK YAŞ KIRKA DAYANIYOR.SONA GELİYORUM BÖYLE YAPARSANIZ SİZEDE KOKUSU GELECEK.AKILLI OLALIM BİRLEŞELİM HAKKIMIZI ARAYALIM KÖLELİK DÜZENİNE HAKKIMIZI ÖMRÜMÜZÜ SİGORTAMIZI SAĞLIĞIMIZI EMEKLİLİĞİMİZİ ÇALANLARA DUR DİYELİ NE DURUYORUZ.

    11. MUSTAFA on Eylül 21st, 2008 at 10:36
  12. evet arkadaşlar buna bir dur diyelim 3 yıldır bunaldım yemin ederim ücertli dershane hepsinde çalıştım tam bir rezillik bir araya gelelim lütfen

    12. oğuzzz on Eylül 26th, 2008 at 14:46
  13. arkadaşlar ben de bu sene sınıf öğretmenliğini bitirdim ama atanamadım. geçen gün de milli eğitimden arayıp ücretli öğretmenlik için çağırdılar.açıkcası boş geçmesin bu sene diye çalışmayı düşünüyordum ama yazılanları okuduktan sonra tereddütlerim arttı. yazdıklarınıza katılıyorum ben de ama boş durmak da istemiyorum. ne dersiniz bi sene güzel bi şeklide çalışıp bu kpss yi mi garantilemeliyim?

    13. sukut on Eylül 28th, 2008 at 11:22
  14. arkadaşlar ben önlisana halıcılık mezunuym..sizce ben ücretli öğretmenlik yapabilirmmiyim?bu sorumdan dolayı beni yadırgamyın lütfen…sadece soru soruyorum okadar:D

    14. gizem on Ekim 19th, 2008 at 22:08
  15. bende ıktısat 3.sınıf ogrencısıım hıc bısı olmazsa bende gıdıp bı anadolu köyunde ogretmenlık dusunuom para ıcın degıl turkıeme faydalı olmak halıcı olursun neden olmucan mem lerde dayın var mı??

    15. uğur on Kasım 1st, 2008 at 15:51
  16. ben vazgeçtim

    16. AYLİN on Kasım 27th, 2008 at 19:22
  17. lisans işletme mezunuyum geçen yılda vekildim bücretli lazımmış maaş 700bu ne ya diğerileri 1400 alırken aynı ders ve guzel eğitim verdim inanıyorum buna gitmicem ama

    17. AYLİN on Kasım 27th, 2008 at 19:24
  18. din kültürü öğretmeni atamalarından ne istendiğini anlıyamıyorum. şimdiye kadar 5 6 sene atama olmadı. ve gerçek manada açık var. ben ankara’da din k. dersilerine girdim. milli eğitim yana yakıla din öğr. arıyor eksik çok fazla.sadece yenimahallede bildiğin 10 tane okulda din k. öğrt i hiç yok. oysa bir toplum dinsiz olmaz. neye inanırsa inansın dinsiz yaşanmaz. bu gerçeği gözardı ederek atanan 600 öğrti abartıyorsunuz. nasıl ingilizceye ihtiyacımız varsa çağdaş bir ülke kurmak için dine de ihtiyacımız var.lütfen açık görüşlü olalım…

    18. ahmet on Kasım 29th, 2008 at 17:12
  19. ücretli ögretmenlik diye bişey yok.kölelik bile degil,kölelere bile bazı haklar verilmişken ,ücretli köleye hiçbir hak verilmiyor.ögretmen evine gidemezsin,paso alamazsın,idareciye itiraz edemezsin ama nöbet tutarsın,derse girersin,kurs kadrolu varsa acamazsın,bayramlarda,tatillerde para alamazsın,ellerinden gelseler ögretmenler odasınada sokmazlar.kpss de 90 alamadın yetersizsin derler sonra gel ücretli calış derler.bu diplomayı kım verdı yoksa üniversitemi yetersiz.yada bölüm yanlış din kültürü okusaydım….

    19. serkan on Mart 6th, 2009 at 23:54
  20. biraz konuşmalarımıza dikkat edelim lütfen elin 2 yıllık mezunları falan demişsin bu şekilde konuşmalar hiç doğru değil ben de 2 yıllık mezunum ve en yüksek seviyede ingilizce ve almanca dil diplomam var . 4 yıllık okuyanları çok gördük ben şu an konsolosluktayım ve de hiç bi torpilim olmadan girdim çok şükür .. yeter ki kalbini temiz tut ve de kendini geliştir gerisi gelir zaten..

    20. tuana on Nisan 14th, 2009 at 15:32
  21. tuana : Lafım insanları 2 yıllık mezun olup olmamalarına değil. Benim kardeşimde 2 yıllık okuyor. İnsanlar yeter ki okusun bir lafımız yok.
    Benim lafım 2 yıllıktan mezun olupta ücretli öğretmenlik yapanlara! Benim kardeşimde ücretli öğretmenlik yapmaya niyetlensin aynı laflarımı onada söylerim!

    21. Doğan AYDIN on Nisan 14th, 2009 at 16:56
  22. vala ben geçen sene niyetlendim ama korktum çünkü o kadar sınıf öğretmeni varken boşta ben yer kaplamak istemedim ve şundna korktumki ben onlara bişey veremezsem onların hakları hep boynuma kalacak belkide ben onlara destek değil köstek olacam bilmiyorum kafam çok karışık ama şu kesindirki herkes bence kendi işini yapmalı ki düzen otursun belli seviyeye gelelim

    22. şehmus özgün on Nisan 23rd, 2009 at 19:50
  23. bende ücretli öğretmenlik yaptım 2 yıllık inşaat mezunuyum isteyerek yapmadım ama mecburdum iş bulmak kolay değil ve zaten kimse kendi işini yapamıyo biz neyi tartışıyoruzki kimse hakkınıda alamıyo bunlar bizim değil bizi bu hallere düşürenlerin suçu arkadaşlar sözlerinizi bizi bu hallere düşürenlere söyleyin boşuna birbirinizi yemeyin ki onlarda amaçlarına ulaşamasınlar…

    23. neval irem on Nisan 27th, 2009 at 01:28
  24. merhaba ögretmenimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    24. sule on Mayıs 21st, 2009 at 19:48
  25. arkadaşım ben yüksek işletme mba mezunuyum ve bi dönem ücretli öğretmenlik yaptım söylemeden edemeyeceğim benim zamanımda sınıf öğretmenliği 2 yıllıktı ve biz kıcıkırık diye hitap ediyorduk yani o bölümü beğenmiyorduk ve senin verebileceğin
    bilgininde on katını verdiğime inanıyorum ana.tek matematiğe girdim senin o dersin iyi olsa zaten iyi bi bölüm kazanırdın işletmenin yanından bile geçemezsin haa beni sorarsan şuan mali müşavirim sende ol da bakalım ozaman ve ya üstünlüğünü kanıtla kpss den 90 al atan değerli yüksek yüksek sınıf öğretmeni.

    25. ali dalmaz on Mayıs 24th, 2009 at 00:12
  26. @ali dalmaz : Mali müşavir olmanıza çok sevindim; çünkü bana göre bu anlama ve anlatma kapasitenizle öğretmen olmanız yanlış olurdu.
    Önce yazılanları güzelce anlayalım sonra kendimizi güzel ifade etmeye çalışalım.
    Sizin zamanınızda öğretmenliğin kıçı kırık meslek olması ne yazık ki eğitim sisteminin o zamanlardaki yanlışıdır ve sizin gibi kişilerin yetişmesine vesile olmuştur.
    Ayrıca şimdi ÖSS’den alınan puanla İşletme okumak her hangi bir öğretmenliği okumaktanda kat kat kolaydır. İstesek Türkiye’nin en iyi üniversitelerinde işletme okuyabilecekken bizler öğretmenlik okumayı tercih etmiş insanlarınız.
    Konumuz okuduğumuz bölüm ya da meslekleri aşağılamak değil. Konumuz herkesin okuduğu bölüm dahilinde mesleklerini sürdürmesi, özelliklede öğretmenlik konusunda.
    Umarım günün birinde Yeminli Mali Müşavir olarak mesleğinizi sürdürmeye devam edersiniz…

    26. Doğan on Mayıs 24th, 2009 at 16:42
  27. sayın doğan hocam dediğinize saygı duyuyorum fakat anlatış tarzına bi bak ondan sonra haa şu an da hangi bölümün kaç puanla aldığınıda ben çok iyi biliyorum bana onlardan bahsetme
    zaten bunu memleketimizde görüyoruz hasap uzmanlarını kaymakamları vs

    Kontenjan Yerleşen Yerleşme Oranı % Kazanıp Kayıt Yaptırmayan
    Genel 80 80 %100.0 1
    Tübitak 0
    Özürlü 0
    Okul Birincisi 2 2
    Toplam 82 82

    Taban Puan ve Başarı Sıraları

    Taban Puan Genel Kontenjan Okul Birincisi Kontenjanı Özürlü Kontenjanı
    327,334 324 —

    Genel Kontenjana Yerleşenler Alan Dışı Yerleşenler
    (0.3 AOBP) Alan İçi Yerleşenler
    (0.8 AOBP) Ek Puan ile Yerleşenler
    (0.8+0.24 AOBP)
    Yerleşen Sayısı — 74 6
    Taban Puan — 327,334 330,681
    Taban Başarı Sırası — 15365 4076

    Yerleşenlerin ÖSS Net Ortalamaları

    Alan-İçi
    Olarak Yerleşenler
    (0.8 AOBP)
    1. Bölüm Testleri
    Türkçe 27,0
    Sosyal Bilimler 1 23,6
    Matematik 1 25,7
    Fen Bilimleri 1 1,8
    1. Bölüm Toplam Net 78,1
    2. Bölüm Testleri
    Edebiyat-Sosyal 23,1
    Matematik 2 22,4
    2. Bölüm Toplam Net 45,5
    ÖSS TOPLAM NET 123,6

    senin bölüm 2007 puanı
    Bölümün 2007 ÖSS Başarı İstatistikleri
    Kontenjan ve Yerleşme İstatistikleri

    Kontenjan Yerleşen Yerleşme Oranı % Kazanıp Kayıt Yaptırmayan
    Genel 70 70 %100.0 0
    Tübitak 0
    Özürlü 0
    Okul Birincisi 2 2
    Toplam 72 72

    Taban Puan ve Başarı Sıraları

    Taban Puan Genel Kontenjan Okul Birincisi Kontenjanı Özürlü Kontenjanı
    325,902 315 —

    Genel Kontenjana Yerleşenler Alan Dışı Yerleşenler
    (0.3 AOBP) Alan İçi Yerleşenler
    (0.8 AOBP) Ek Puan ile Yerleşenler
    (0.8+0.24 AOBP)
    Yerleşen Sayısı — 70 —
    Taban Puan — 325,902 —
    Taban Başarı Sırası — 17603 —

    Yerleşenlerin ÖSS Net Ortalamaları

    Alan-İçi
    Olarak Yerleşenler
    (0.8 AOBP)
    1. Bölüm Testleri
    Türkçe 26,8
    Sosyal Bilimler 1 23,6
    Matematik 1 26,2
    Fen Bilimleri 1 1,9
    1. Bölüm Toplam Net 78,5
    2. Bölüm Testleri
    Edebiyat-Sosyal 23,2
    Matematik 2 21,4
    2. Bölüm Toplam Net 44,6
    ÖSS TOPLAM NET 123,1
    benim bölüm 2007 punı hocam aynı denebilir ama benim zamanımda böyle değildi devletin işi salla başı al maaşı olduğu için oraya talepten bu hale gelmiş tabi sivilde başarı elde etmek zor bu benim mezun olduğum sende ordan mezunsan eğer , hiç sınıf öğretmeni kaymakam gördünmü genede ymm temennin için saol 5 yılım kaldı inşallah; bu memlekette kimse kendi işini yapamıyor onuda bil sana zahmet bizim odaya kayıtlı yüzlerce lise mezunu serbest muhasebeci var bizim elimizden bi şey gelmiyor.

    27. ali dalmaz on Mayıs 27th, 2009 at 15:05
  28. ben de işletme mezunuyum ve ücretli öğretmenlik yaptım;fakat kimseye tavsiye etmem resmen kölelik ve idareci bayansa yandığının resmidir tabii güzel olduğun için diğer öğretmenler tarafından da itelenme durumları herkes mini etek giyerken benim azıcık dekoltem sorun oldu dah neler var da neyse eğitim camiasında görev yapanların bence ruhsal yapılarınınında yerinde olması gerekir

    28. aynur on Haziran 4th, 2009 at 17:10
  29. Benim lise çıkışımda bilgisayar önlisans çıkışımda ama gözlemlediğim kadarıyla lisans okumak önlisandan daha kolay(ki çok az mezun veren okullar gibi gerekçelerim var). lisans mezununun daha iyi olduğu düşünülemez. hem kadrolu öğretmenliği lisans mezunu yapıyosa – ortada kalacak değilya – önlisans mezunuda ücretliyi yapabilecek kadar bilgilidir.ayrıca eğitimdeki problemleri konuşmak bile istemiyorum, çünkü düzeleceğine dibe vuruyor. Sizde umarım bu sene kadroya geçebilmişsinizdir.

    29. hilâlnur on Haziran 12th, 2009 at 02:16
  30. Diğer mezunları küçümseyip kendini insanlardan büyük görürsen daha çok işsiz kalırsın. Herkes okumak zorunda değil.

    Mesela ben ortaokul mezunuyum. 16 yaşından beri çalışıyorum. Şuanda aylık kazancım 1500 lira yani senden fazla. Ayrıca ben birşey isterken başkaları içinde isterim.

    Sizin gibi bencil değilim. O yüzden Allah yardım ediyor çok şükür.

    30. Ayıp oluyor on Temmuz 17th, 2009 at 01:37
  31. @Ayıp oluyor : Sizin gibilerin yorumlarını okudukça daha çok haklı olduğumu görüyorum. Teşekkürler.

    31. Doğan on Temmuz 20th, 2009 at 20:32
  32. üç yıldır ücertli öğertmenlik yapıyorum.öğretmen lisesi ve eğitim fakültesi bitirdim.hiç bir halte yaramadı.bu köleliği 2 çocuğum hatrına yapıyorum.beni bu hale sokanlara hergün istisnasız beddua okuyorum.birgün mutlaka tutacak.kpss nize asla hazırlanmayacağım.öyle bir ilde yaşıyorum ki tezgahtarlık bile yapamıyorum.yaşadıklarımın beni bu hale sokanlara da nasip olmasını diliyorum.

    32. NURSEL on Temmuz 25th, 2009 at 01:59
  33. Malesef ki Türkiye’nin geleceği karmakarışık olan öğretmenlerin elinde.En çok değer verilen meslek olması gerekirken çok yazık.Aklı farklı sorunlarda olan öğretmenler nasıl faydalı olacaksa(!)

    33. Tuğba Doğan on Temmuz 28th, 2009 at 19:40
  34. msn adresini verirsen bir kaç şey sormak isterim.tşekkürler

    34. ali on Ağustos 7th, 2009 at 20:11
  35. bak kardeşim bende 2 yıllık mezunuyum ve ilçeler her sene ücretli öğretmenlik için başvuru açıyo önce 4 yıllıktan alıyolar sona yoksa 2 yıllık alıyolar kalkıpta herkesi torpille görev yapıyomuş gibi suçlayamazsın beni başvurduktan tam 3 ay sona aradıolar ve görevime başladım aynı zamanda elin 2 yıllığı olsamda senden ve çoğu 4 yıllıktan çok daha fazla bölümüm üzerine eğitimim var aynı zamanda meslek lisesi mezunuyum tam 6 yıl bölümüm üzerine öğrenim aldım.

    35. gül badem on Ağustos 29th, 2009 at 15:09
  36. ben 7 sene vekıl ve ucretlı ögretmenlık yaptım tabı tandık memur olması lazım acık cıkınca haber versın oksa baosuna basvuru oluyor . okulları tektek dolasıp bakmak lazım. bırde kadrolu ögretmenlık ücretlı neden calısıyorsun elestırısıne ve ögrencılere bunlar ucretlı denmesıne cok kızdım. sınıflarda ahmet mehmet ücretlı dıyorlar ögrencıoler yayıyor sonra ögrencıler ücretlı arkadasları dınlemıyor basıma geldı ögrencıelr sız ucretlıymısınız bransınız yokmus dedıler. zor oseneyı bıtırdım bırdaha o okula gıtmedım. sıgorta 15 gunluk yaz gunu para yok öğretmenı gelınce cıkartıyorlar olumsuz tarafları ama sımdı ssk 1 ay olmus dıyorlar devlet 30 saat calısıyoruz kadrolular gıbı para vermıyor okul banka promosyon parasoı ucretlılere verılmıyor kadrolular haksız yere calısmadan haram promosyon parası alıyorlar. kadrolular ısıne baksın bızı elestırmesınler dalga gecmesınler.
    ucretlı ayrı yerde kadrolu ayrı yerde oturuyor. gurublasma var. ücretlı ya at çöpe gıtsın dıyorlar.
    bır kadrolu almıs ögrencılerımı tıyatro uızleme göturmus 2 saaatımı gaspettı ınsan nezaketen ızın alır erkek olsaydı yumruk yıyecektı.

    36. KADİR DOĞAN on Ağustos 30th, 2009 at 11:01
  37. mudurler cumartesı pazar velı toplantısı yapmıslar velılere bunlar ücretlı gelkcek sene yok demısler. dısarıdan gelen tıytrocu gösterı yapan gruplara ucretlı demısler . yok sınıf defterı doldurmayın mufettıs bırsey söylemez demeler. ıkıd ebırde ucretlılık neden yapıyorsun demeler brans kadrolular ısımıze karısıyor. demek ıstedıgım kadrolular bızı elestırmesın.ıngılıze ögretmenı ana dılı gıbı ıngılızce konusamıyor. ısletmecı arkadas ıngılıce konusuyor ve bızler ögrencıler fvurmuyoruz kadrolu arkadas ögrencının burnunu kıracaktı derste konusmus dıye . ucretlıler kalıtelı ders ıslıyor .kadrolular salabasını alo maasını yapıyor ıkıde bırde sevk alıyorlar

    37. KADİR DOĞAN on Ağustos 30th, 2009 at 11:08
  38. merhaba arkadaşlar.. ücretli öğretmenlk yapmak aptalca diyenlere karşıyım çünkü atanamıyorlarsa mecbur kalmışlarsa ellerinden gelen birşey yok..bu bizlerin değil devletin sorunu diye düşünüyorum..ücretli öğretmenlkte eziliyoruz diyorsunuz bu da okuldan okula değişen bi durum kadrolular kadar olunmasada yapıcak bişey yok. bn eğitimden mezun değilim güzel sanatlar grafik mezunuyum ve özel sektör kötü durumda..alanımda öğretmnlk yapmak istiyorm bzm alanda tek bir üniverste de öğretmnliğivar ve az mezun veriyor bize bu konuda hak tanımalrını istemem szce yanlşmı meslek liselernde öğretmenlk yapablrmym acaba kimsenn hakkına da girdiğimi düşünmüyorum çünkü grafik bölümüne başka alanlarda mezun olanlar öğretmenlk yapıyormuş bu da çok saçma…

    38. elif on Eylül 5th, 2009 at 16:55
  39. Arkaddaşlar bende başvuru yaptım uluslararası ilişkiler mezunuyum torpil dönüyor diyorlar, okulla görüşmeden olmaz diyorlar,ingilizcede de öyle midir acaba? kimseyi tanımam tek bir de torpilim yok, kimseyle de konuşamam boş yer var mı diye, herkes hakkı olanı kazanır. sizce atanma şansım var mı

    39. ingilizce on Eylül 8th, 2009 at 17:28
  40. merhaba.yazınızı gercekten bazılarının okuması gerekiyor.aslında bilmiyorlar mı yaptıklarını ama bilmiyormus gibi davranıp koltuklarına bi de rahatça yaslanıp maaş günleri gelincede alıp çatır çatır yemeyi bilirler onlar..bene 4.sınıf sosyal bilgiler öğretmenliği okuyorum..geleceğe umusuz balıyorum ama bakmak istemiyorum..yapacak birşeyler olmalı elbet diye düşünüyorum.ama NaSIL? Bunun üstünde yoğunlaşmış durumdayım.. biz kafayı yemeden ve bu ülkee sadece üniversite mezunlarının sayısı artsın gençler cahil kalması ama o dört yıl nasıl okurlarsa okusunlar anlayışında olan o saygıdeger büyüklerimize artık YETER..sesimizi duyun kulak ein bize demek istiyorum..saygılarımla..umarım herkes hakettiği yere en kısa zamanda gelir..

    40. esin on Eylül 11th, 2009 at 22:46
  41. ilk önce şu kısası bildirmeden geçmeyeceğim iki yıllık mezunları adı altında sitem ediyorsunuz size söyleyeceğim bende dış ticaret mezunuyum dikey geçiş sınavında %50 burslu uluslar arası ticaret yakındoğuyu kazandım ama maddiyatımız elvermediği için gidemedim 74 matematik 62 matematik yaptım yerleşebileceğim tek bölümde uluslar arası ticaret diyorsunuz ki iki yıllık ücretli öğretmenlik yapması hakkı değil ben kendimde olan matematiği öğrencilerimede vereceğime inanıyorum eğer siz bunun bilincinde iseniz ücretli öğretmenlik yapmanız hakkınız kardeşlerim Selamın aleykum

    41. serkan kartal on Eylül 12th, 2009 at 21:42
  42. arkadaşlar ben geçen sene ankarada ücretli öğretmenlik yaptım fakat 7 senelik özel okul geçmişim var heykel mezunuyum engellilerle çalıştım son olarakta ücretli sınıf öğretmenliği yaptım ve şuan da yine işsizim ücretliden başka çözüm yolu bulamadım kendime öyle dışardan eleştirmesi kolay fakat insanları tanımak lazım yeteneklerini görmek lazım ayrıca ücretliyi öyle itip kalkamazlar emin olun ücretliler arasında kadrolundan çok daha iyi eğitim veren arkadaşlar var herkes kendine ve işine sahip çıksın zaten üç kuruş için çalışıyor herkes birde siz böyle aşaglamayın inanın bunları okuduktan sonra korktum ücretli öğretmenlik yapmaktan

    42. nevince on Eylül 13th, 2009 at 21:03
  43. merhaba arkadaslar
    ben spor akademısı mezunuyum.ve aynı okuldan ve aynı sınıftan mezun oldugum arkadaslarım ücretli öğretmenlik yapıyorlar.ve 860 lıra aldıklarını söyledir.başka sıtelerde yazılan fıyatları okudumda anlayamadım.branşa veya sehıre göre degısebılecegını sanmıyorum.konu hakkında bılgısı olan varmı?bırde ankarada ucretlı öğretmenlik başvurularının tarıhı gectımı haberı olan varmı?

    43. evrim sarıbal on Eylül 14th, 2009 at 10:07
  44. slm arkadaşlar bu yazdıklarınız tamamıyla türkiyenin durumunu net bir şekilde ne durumda olduğunu ortaya koyuyor..Bunlar bize az bile.
    Neden mi?İlk önce yöneticilere bakalım TBMM nin yüzde ellisi cahil yani bir şey bilmeyen zengin parası olan kişilerdir.Ya beyinleri olanların da parası olmadığından, malum bir şey yapamıyorlar.Alsınlar 8 bin tl paralarını ve sonra yatsınlar.Bunları kim seçiyor, size soruyorum?
    Suç kimdeymiş.Bizim hayatımız mafyaların eline düşmüş kardeşlerim.
    Neyi tartışıyoruz.Bizler garibanız malum gücümüz kimseye yetmiyor,birleşelim ve artık buna bir dur diyelim.

    44. Halil on Eylül 26th, 2009 at 14:42
  45. Ya benim anlamadığım devlet bu kadar din külütürü öğretmeni atıyorsa ben neden 76 ile açıkta kaldım ve ücretli öğretmenlik yapmaya mecbur oldum. Herkes tutturmuş yok devlet imam atıyor yok din kültürü hocası atıyor. Maksat çamur atmak su bulandırmak. Benim bütün arkadaşlarım açıkta. Hadi hayırlısı bakalım. Bir de din kültürü okusaydım diye yazmış birisi. Geçtiğimiz senelerde din kültürü okuyabilmek için hemen hemen bütün soruları doğru cevaplaman gerektiğini biliyor muydun arkadaş? Ben 367 puanla girebildim. Ne kadar cahilce konuşuyorsunuz, neden bilmediğiniz konularda yorum yapıyorsunuz ki? Ve din kültürü öğretmenleri atanıyorsa devamlı neden hala okullarda beden eğitimi öğretmenleri, biyoloji öğretmenleri din dersine giriyor? Ve neden din dersinde çocuklara top oynatılıyor? Veballeri boyunlarına. Nasıl hesap verecek bu insanlar çok merak ediyorum.

    45. xlulux on Eylül 27th, 2009 at 21:35
  46. Siz hiç ücretli polis, vekil teğmen, ücretli doktor vs.. duydunuz mu bu kepazelik ancak MeB’de olur. Mahvettiler eğitim sistemini. Öğretmenler odasına giriyorum ulan çeşit çeşit öğretmen var. Biri uzman öğretmen, biri kadrolu öğretmen, biri ücretli öğretmen, biri sözleşmeli öğretmen biri vekil. Tam bir curcuna !!!!

    46. Kemal on Ekim 11th, 2009 at 01:36
  47. Ücretli öğretmenlik tam bir kölelik…keşke demek hoş bişey değil ama keşke yapmasaydım.. herhalde mezun olunca yeterki çalışalım diye düşünüyoruz şimdiki aklım olsa başkasının kölesi olacağıma evimin sultanı olurum derdim…Okulöncesinde usta öğretici olayı kalktı ve bir sürü mezun kurtuldu gerçi sözleşmeli oldu çoğunluğu o da ayrı bi muamma ama sonunda onlara kadro verilir hem bu sayede sadece 4 yıllık mezunlar alınmış oldu.Darısı diğer bölümlerin başına…

    48. sevgi on Ekim 15th, 2009 at 21:31
  48. mrb bende iki ünv mezunuyum ve bır koyde yaptım arkadaşlarıma katılıyorum ücretli öğretmenlik kölelik.hem emeğin karşılığını alamıyorsun buda yetmiyormuş gibi ilce milli eğt müdürlerinin bizlere yüklenmesi okulun temizliğini ben kendim yapardım.ama bazı öğretmenlerin yorumları çok saçma ve basit nasıl eğitimci olan biri böyle konuşur hayret doğrusu,sadece öğrt olanlar yapmalıymış benım şimdiki okulda ki hoca saat 9 dan önce gelmiyo soruyorum idealis öğretmenlere bu mudur eğitimcilk?

    49. ddddd on Ekim 24th, 2009 at 22:42
  49. çok doğru.bende 3yıldır ücretliyim.edebiyatçı olmama rağmen sınf öğrt. yapyrm.ne olacak bu halimz.sigortamız bile yarım yatıyor el insaf.en azından o tam olsa bari akşama kadar kadroluyla aynı işi gör bide yarım sigorta bu sisteme çok kızgınım.

    50. fadime on Kasım 2nd, 2009 at 16:29
  50. arkdas haklısın bende 2 yıllık mezunum ve 5 senedir vekil öğretmenlik yaptım.her zaman siz eğitim mezunlarına üzüldüm. sende haklısın ama bende haklıyım. olduğum okullarda eğitim mezunlarıda vardı derste msn de konusuyorlardı. bu iş hiç kusura bakma ama sadece vicdan meselesi… benim eğitim mezunu arkadaş olduğu halde 1. sınıflardı. ve istiklal marşının tamamını 6 öğrncim öğrendi ve 8. sınıfa kadar olan okulda birinci oldular. 8. sınıflar bile geçemedi…herşey para olsun diye düşündükten sonra istersen bin eğitim mezunu olunsun yani :) sözüm asla size değil genel!!!!!

    51. cadi on Kasım 17th, 2009 at 15:15
  51. sevgili öğretmen arkadaşlarım… burada en mağdur olan kesim eğitim fakültesi mezunu olup da ücretli çalışanlar… ama yakınmalar çözüm değil bu şartlarda çalışan insanlar birlik olup sendikalaşmalı değilse çözüm mümkün değildir.

    52. sedat on Şubat 1st, 2010 at 19:24
  52. her şey insanda bitiyor..ücretli kadroluyu kıskanır kadrolu maaş yetmiyo der..şimdi ücretli ögretmen kadroya girmek ister..kadroya girsinde verilen maaş ona yeter düşüncesi budur…ama bir gün kadroya girince çıkar maaş yetmiyor laflarına..nede olsa artık kadrolu devlet atamaz ya…unutur hala ücretli ögretmenlik yapan arkadaşlarını…..benim bu hükümeti yönetenlere seslenişim ücretli ögretmenlik kaksın….ögretmen maaşları düşürülsün..bu çıkan para kadroya çıkacak ücretli ögretmenlere verilsin..belki biraz sosyalistçe bi düşünce ama bence öyle olmalı…….

    53. tolga öner on Mart 3rd, 2010 at 22:28

One Trackback

  1. [...] en çok ilgi çeken yazılarından biri de ücretli öğretmenlikle ilgili olan bu yazımdır. Her gün onlarca kişi bu yazıyı okumakta ve düşüncelerini ifade etmektedirler. [...]

Yorum Yapalım

Yorumunuz onaylanırsa, bu e-mail ile yapacağınız yorumlar her zaman onaylanacaktır. Gerekli alanlar işaretlenmiştir *

*
*